Wprowadzenie do floty ciężarówek na CNG to wymóg władz norweskiej stolicy. Tamtejsze przepisy stanowią, że pojazdy powyżej pewnej wielkości muszą korzystać z paliw ekologicznych. To dobre rozwiązanie - jazda samochodem emitującym niewiele szkodliwych gazów to już nie kwestia dobrej woli, ale konieczności, której po prostu trzeba się poddać. Chcesz czy nie, oszczędzasz przyrodę. I dobrze!
Wśród nowych we flocie Mathisen Renovasjon pojazdów dominują egzemplarze Renault Premium Distribution 280.26 6X2*4 (z napędem na jedną lub dwie osie) CNG. Tych 11 samochodów wyposażono w silniki o pojemności 8,3 l, osiągające moc 280 KM oraz kontenery na odpady o objętości 24 m3. Pozostałe 2 maszyny to Renault Midlum 230.16 4x2 CNG z 5,3-litrowymi silnikami o mocy 234 KM i kontenerami mieszczącymi 12 m3.
Uroczysty odbiór nastąpił w zakładzie zajmującym się recyklingiem, należącym do Veolia Environmental Services (to na zlecenie tej firmy użytkowane będą wozy).
Na tym przedsięwzięciu współpraca Renault i Veolii się nie skończy. Dostawa kolejnych 8 ciężarówek na gaz ziemny planowana jest na kwiecień 2010 r., a ich odbiorcą będzie Hoff Transport AS, także wykonujący usługi „z ramienia” VES. W tym przypadku zamówienie opiewa na 4 egzemplarze modelu Premium Distribution 280.26 6x2*4 CNG (kontenery 12 m3) i 4 Premium Distribution 280.19 4x2 CNG (16 m3). W ten sposób w norweskich miastach zrobi się podwójnie czysto - znikną śmieci, a do powietrza przedostanie się mniej zanieczyszczeń. Innymi słowy, pożyteczne z pożytecznym!
CNG-LNG.pl to portal, w którym piszemy o zastosowaniu paliw metanowych w różnych gałęziach gospodarki. Publikujemy najnowsze informacje, relacje z najważniejszych wydarzeń i patronujemy imprezom branżowym i konferencjom.