Jak podkreślają przedstawiciele AC S.A., nowe wtryskiwacze LPG STAG AC W031 STD łączą w sobie zalety poprzednich modeli z mniejszymi, kompaktowymi wymiarami oraz niezwykłą precyzją pracy. Ten marketingowy opis nowych wtryskiwaczy mówi praktycznie wszystko na ich temat.
Wtryskiwacze STAG AC W031 STD są przeznaczone przede wszystkim do samochodowych instalacji gazowych IV generacji (do silników z pośrednim wtryskiem benzyny) oraz systemów dotryskowych (do silników z bezpośrednim wtryskiem benzyny), w których gaz w fazie lotnej jest podawany sekwencyjnie do kanałów dolotowych poszczególnych cylindrów.
Wtryskiwacze te mogą być także stosowane we wszystkich innych systemach wykorzystujących do zasilania jednostek napędowych fazę gazową LPG, naturalnie oprócz systemów podciśnieniowych, działających na zupełnie innej zasadzie. Dla przykładu, wtryskiwacze STAG AC W031 STD mogą być z powodzeniem wykorzystywane w instalacjach gazowych do silników Diesla.
Chcieliśmy zbudować wtryskiwacz o takich samych parametrach jak STAG AC W03, ale o mniejszych wymiarach ułatwiających montaż. Obecnie produkowane są oba wtryskiwacze zarówno W031STD jak i W03. W przyszłości jednak nowe wtryskiwacze W031STD mają zastąpić W03. Różnic w zakresie parametrów tych wtryskiwaczy w zasadzie nie ma. Różnica widoczna dla klienta to zmniejszony gabaryt nowego wtryskiwacza.
Wojciech Czaplejewicz, Kierownik Zespołu Konstrukcji Mechaniki
Konstrukcja wtryskiwaczy STAG AC W031 STD została opracowana w taki sposób, by realizowały one precyzyjnie proces wtrysku, regulowany czasem jego trwania, który jest obliczany i generowany w postaci sygnału sterującego przez sterownik samochodowej instalacji gazowej. Precyzyjna realizacja procesu wtrysku fazy lotnej LPG przez wtryskiwacze STAG AC W031 STD jest powtarzalna w każdych warunkach, niezależnie od zmian temperatury i ciśnienia.
Skonstruowanie wtryskiwaczy STAG AC W031 STD jako pojedynczych urządzeń daje możliwość ich montażu w najbliższej odległości od kanałów dolotowych, do których dawkują one paliwo gazowe. Pozwala to na utrzymanie parametrów silnika (dynamiki i odpowiedzi na wciśnięcie pedału gazu) na praktycznie niezmienionym, w stosunku do zasilania benzyną, poziomie.
Taki sposób montażu wtryskiwaczy gazowych jest szczególnie pożądany przy zasilaniu LPG jednostek napędowych o dużej liczbie cylindrów, w których zastosowanie listew wtryskowych jest często niemożliwe, choćby z uwagi na odległość od kanałów dolotowych (długie wężyki doprowadzające gaz).
Wtryskiwacze AC W031 STD to:
Wtryskiwacze AC W031 STD są objęte dwuletnią gwarancją producenta.
Pojedyncza konstrukcja nie przekreśla możliwości łączenia wtryskiwaczy w zwarte listwy o dowolnej liczbie sekcji wtryskowych. Służy do tego system łączenia z różnymi elementami (kształtkami - kolankami, trójnikami) i rozdzielaczami z króćcami o średnicy 12 mm. Są to elementy stosowane także do łączenia innych wtryskiwaczy STAG.
System łączenia pozwala także na montaż w bezpośredniej bliskości wtryskiwaczy, zintegrowanego czujnika temperatury, ciśnienia w kolektorze dolotowym i ciśnienia gazu - PS-04, który dzięki sposobowi montażu można obracać względem osi o 360 stopni, nawet już po jego zamontowaniu.
Dzięki temu można dobrać taką jego pozycję, by element pomiarowy znajdował się w górze, przez co ewentualne zanieczyszczenia znajdujące się w fazie lotnej LPG nie uszkadzają go. Wszyscy wiedzą jakie to ważne, szczególnie w tym czujniku.
Możliwość zamontowania czujnika ciśnienia w bezpośredniej bliskości wtryskiwaczy zapewnia bardzo precyzyjny pomiar parametrów gazu. Dzięki temu wtryskiwacze bardzo szybko odpowiadają na zmiany sygnału sterującego, nawet chwilowe i minimalne zmiany są korygowane dzięki krótkim czasom otwarcia i zamknięcia wtryskiwaczy STAG AC W031 STD. Wynoszą one odpowiednio 2 i 1 ms przy ciśnieniu fazy lotnej 1,2 bara.
Dodatkowo wtryskiwacze STAG AC W031 STD są lżejsze i mniejsze niż dotychczas oferowane STAG AC W03, co sprawia, że ich montaż w ciasnych komorach silnikowych jest jeszcze prostszy.
Nowe wtryskiwacze mają także ożebrowane cewki otwierające przepływ LPG, które dzięki temu znakomicie odprowadzają ciepło i są gwarancją prawidłowej ich pracy niezależnie od warunków atmosferycznych.
Wtryskiwacze STAG AC W031 STD są rozbieralne. Ich demontaż wymaga odkręcenia 4 śrub znajdujących się w korpusie z tworzywa. Podobnie jak inne tego typu urządzenia w gamie produktów AC S.A., wtryskiwacze STAG AC W031 STD, nie wymagają kalibracji po zmontowaniu.
STAG AC W031 STD to konstrukcja o zmniejszonych gabarytach, bardziej przyjazna dla montażystów. Zachowuje parametry swojego pierwowzoru i nie traci nic na funkcjonalności. Zestawy naprawcze pasują zarówno do W03 jak i W031 STD. W przypadku uszkodzenia w samochodzie jednego wtryskiwacza W03 możemy go śmiało zastąpić wtryskiwaczem W031STD.
Wojciech Czaplejewicz, Kierownik Zespołu Konstrukcji Mechaniki
Zobacz stronę producenta:
STAGwczytywanie wyników...
gazeo.pl to portal o instalacjach LPG. Znajdziesz tutaj informacje o tym, jaka instalacja gazowa w samochodzie jest najlepsza oraz które instalacje LPG można zamontować do aut z silnikami Diesla. Zamieszczamy najnowsze informacje o tendencjach cen LPG na świecie i w Polsce. Publikujemy praktyczne i rzetelne informacje dla wszystkich, dla których instalacje gazowe są codziennością. Dla nas instalacje gazowe to nie tylko praca - autogaz to nasza pasja.
Aby utworzyć konto Warsztatu, należy zgłosić dane firmy: 609-966-101 lub biuro@gazeo.pl